Allmänt

Idag är vi hemma eftersom förskolan är stängd.

Moa är i en rätt rolig ålder nu och ska upprepa allt man säger. Jag var dum nog att klämma på hennes gosiga armar och säga "är Moa en liten tjockis?" (jag tyckte att det var lite skoj att säga så, eftersom hon inte vet vad det innebär, och därför heller inte tar illa upp än). Då sätter den lilla rackarungen igång och säger "mamma är en tjockis, mamma är en tjockis". Hahahahaha. Så nu går hon runt här och kallar mig för tjockis. Haha, ja jag får skylla mig själv.

Ted är lite besatt av tåg just nu, och vill att jag ska berätta vad alla tåg heter. Han brukar titta på tågbilder på datorn. Jag kan ju bara X2000 och R2, så resten fuskar jag med genom att säga det vagnnummer som står längst fram på tåget (man vill ju inte verka okunnig, haha). Så det blir "jooo du Ted, det där är ju minsann en 2034:a. Jo jo." Haha, vi får se hur länge det funkar innan han synar min bluff. :-D

Annars vet jag inte om det händer något direkt spännande här. Vardagen lunkar på som vanligt mest.

Jo, Ted satt och tittade på bilder tidigare, och såg den här. Då sa han "min hund heter Smilla!". Då sa jag "din hund?". "Ah, nej, Britta och Björns hund heter Smilla", kom han på och han såg lite besviken ut. :-) Men kul att han tycker om Smilla så mkt iaf. Vi är mer än gärna hundvakt fler gånger!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Mysigt att han gillar henne så mycket! Djur är en viktig del av uppväxten tycker jag :) (därför har jag ett eget zoo)

Postat av: Linda

Jo, det är rätt bra träning, speciellt för Ted, eftersom han har varit rätt rädd för djur tidigare.

Men personligen skulle jag inte orka med det extraansvaret att ha djur på heltid, jag tycker det är nog som det är.

2010-02-01 @ 15:20:27
Postat av: Britta

Jag tackar å min hunds vägnar först och främst för uppmärksamhet på nätet..hon ser lite stolt ut när jag visar bilden.Sedan får Ted gärna säga att det lite är hans hund de är ju lite släkt ...det känns också fint att de tagit henne till sitt hjärta och inte ser henne som en farlig svart hund.Hon är ju bara världens snällaste(hungrigaste ...) lilla tjej.

vi ska tänka på er om hundvakt kommer i åtanke,det värmer ett mattehjärta. Ha det gott och kram Britta



2010-02-02 @ 21:09:49
Postat av: Linda

Vad bra! :-) Både Moa och Ted pratar ofta om Smilla. Du vet, Moa döpte t o m ju en av hennes gosehundar till Smilla (den största).

Ha det bra ni med! :-)

2010-02-03 @ 20:02:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback