telefonprat

Vi har en ny sport här hemma.
Ted och Moa tycker det är kanonroligt att svara och prata i telefon (framför allt Ted). Så när det ringer här hemma låter vi, helt enkelt, de svara. Det kan bara falla ut väl, tänker vi. Antingen ringer mormor, morfar, farmor, farfar eller Åsa (ja, jag vet -kanske dags att utöka umgängeskretsen, haha), och då blir ju alla bara lite glada. Det brukar ju inte vara ngt superbrådskande, och i de flesta fall vill ju dessa (ni) ändå prata en stund med barnen också.

Men i bästa fall ringer det en telefonförsäljare (oväntat nog sker detta ganska ofta, säkert 2 av 3 samtal). Det är riktigt skoj. Ted står och håller låda en stund, och efter någon eller några minuter kollar vi till vem som ringt.
HAHA, väldigt skoj, och rätt åt de stackars försäljarna som febrilt försöker övertala Ted (eller Moa) att lämna över luren till mamma eller pappa.

Hihi, underhållning på hög nivå. Man får göra vardagen lite roligare, tänker vi!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Shit, nu vill jag ha barn också!

Postat av: Mormor

Kan man spela in det på band? detta band går genast igång vid alla samtal, smaaaart

2009-03-13 @ 23:03:45
Postat av: Johanna

Värsta affärsidén ju :) Jag skulle lätt köpa ett band för att slippa snacka mig ur alla dumma erbjudanden!

2009-03-14 @ 10:30:07
URL: http://johanonnona.se.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback