pyjamasparty

image222

Lite lek med lego så där på morgonkvisten (fortfarande i pyjamasen!). Det var trevligt att leka med lillasyrran, hon verkade tycka det hon med. Fast lite kiv om vissa bitar blev det. Moa försöker ju ta alla bitar! Och sen dreglar hon lite äckligt på dom. Blääää.
Nåja, lite får man ju stå ut med kanske.  Så mycket mer än så gjorde hon inte dock.
Jag däremot, byggde ihop det lite prydligt med djuren (en varsin "hön-hatt"). Mamma skrattade och var tvungen att ta en bild. Kan ju tillägga att jag är en rackare på att bygga torn!

   



En annan rolig händelse:
Igår sa Moa "pappa"! Första ordet!!! Men det var inte ett sånt där fjompigt övertolkat "Pa Pa", utan ett äkta och fint uttalat "PAPPA". Flera gånger om. Och idag har vi allt hört det igen, flera gånger. Mamma och pappa var superlyckliga och stolta (fast mamma har övat och övat med Moa i en evighet "mamma-mamma-mamma", så blev det ändå pappa tillslut).

Kommentarer
Postat av: Mormor

Helt otroligt vilket torn och vilka fina hön-djur. Vad bra Moa verkar och sitta. Kul att det börjar komma ord.

2008-05-17 @ 21:41:24
Postat av: Åsa

And it was a kung-fu-baby. HU! tralalalalalala. Jag äh, låten du vet. Sitter hon i split/spagat (har aldrig lärt mig vilket som är vilket)?

Postat av: Åsa

Dessutom är hennes vänstra hand gigantisk. Elefanthandsbebin?

2008-05-18 @ 13:54:55
URL: http://nuskamanjutydligenblogga.blogg.se
Postat av: Linda

HAHA, nä den vänstra handen tillhör ju mig! Som en slags säkerhetslina (även om det nu råkar vara så att hennes händer är lika stora [läs tjocka] som Teds redan)...

Och *uhum* mamma! Ursäkta (!!!!), men vad tusan är det där för reaktion på Moas första ord!?!
"...kul att det börjar komma ord".
K U L? Det är ju en milstolpe! En världshändelse!
..och du ska kalla dig "mormor"... *suck*

2008-05-18 @ 14:53:12
Postat av: Mormor

Jamen,,,,,du fattar ju vad jag menar. Klart att man inte kan skriva ner den fantastiska känslan av att höra de första orden. För det är ju "kul att det börjar komma ord"
:)

2008-05-19 @ 22:47:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback