Ord!

Nu har man äntligen börjat urskilja riktiga ord från Moa! Hittills har man ju förstått vad hon menat, men då har det varit mer peka och "da!". Bara på en kort stund nu, har vi bl.a. hört orden "titta", "dä(r)", "sitta", "släpp" (till Ted så klart...suck), "öppna" (när hon vill in i något rum med stängd dörr) och "ma(t)" (vanligast, hon är konstant hungrig. Men hon växer och springer mkt, så det kan man ju förstå). Hon säger ju fler ord, man tänker inte på alla eftersom man är så van, svårt att komma på alla på rak arm.

Kommentarer
Postat av: Mormor

Du glömde mo, det sa hon till mig när vi var på stinsen och vi satt och åt. Javisst ja, du var på dass med Ted.

2009-02-21 @ 00:04:03
Postat av: Åsa

Jag och meningen hon säger jämt till mig. "Åsa är min favorit". Nä men just det, ni har varit borta alla gångerna hon har sagt det (många)

Postat av: Linda

Mamma: "Mo" har jag inte hört än :-)

Åsa: "Åsa är min favorit" har jag däremot hört alldeles för många gånger! Inte av Moa, men av dig! :-D



Hon säger förresten "äta" och "dricka"(står för alla sorters dricka, inte "att dricka") också.

2009-02-21 @ 09:34:23
Postat av: Mormor

Nu när jag sovit kan jag faktiskt tänka mig att hon faktiskts kan ha sagt ma (mat), men man hör vad man vill!!!

2009-02-21 @ 12:16:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback