Tapetseringen är snart klar!

Vi skulle ju få tapetserat i alla rum för den nya lägenheten, och nu har det tapetserats här under veckan, kan jag säga! Bara köket kvar nu!
Det har varit en rätt tuff vecka, det skulle flyttas möbler fram och tillbaka varje dag. Men det var värt det alla gånger om!
Än så länge har vi inte fått upp gardiner eller tavlor (det blev ju klart idag), tur att det är helg nu. :-)

Jag har
försökt att ta lite bilder så ni kan se hur tapeterna ser ut.


Linda, Fredrik och Moas rum (mörkgrå färg):


Vardagsrum (ljus brun/grå färg, men ser ut mer åt det gråa hållet, med rätt så diskret mönster):



Hall (röd färg med diskret mönster, klistret har dock inte helt torkat än, vilket skapar de där fläckarna, men det förvinner ju sen när det torkat klart):


Eftersom Ted ligger och sover, kunde jag inte ta någon bra bild på hans tapet. Det får bli imorgon istället (förhoppningsvis).



Nu när ni mjukat upp era ögon med vackra färger (:-D), kan jag passa på att visa ngt annat...

Härom dagen fick Moa gå utan blöja. Vi tänkte mjukstarta lite med potträning, dvs uppmuntra till pottan vid nakenspringning.
Moa förstod väl kanske inte riktigt grejen, och överraskade våra fötter med små välplacerade pölar lite här och var. Härlig surprice, och lika uppskattat varje gång, måste jag säga. Hon var uppenbarligen både snabbare, och mer kissnödig, än vi anat.
En annan, men minst lika uppskattat (om inte mer!), sak hon imponerade med, var denna:



Den som först kommer på vad det är, vinner en sur uppstötning!

Jag tycker det är lite spännande, påminner mig om den där utmaningen där man ska få ett ägg att stå på högkant.

Kommentarer
Postat av: Åsa

ÄMEN fyyyyyyyyyyyyyy faaaaaaaaaaaaaaaan. Ingen kan någonsin kalla mig snubbig igen. Å så har du liksom lagt dig ner på golvet och tagit en konstnärlig bild av det hela. hahaha.



Du har rätt om rummen. De är fina, helt klart. Men inte min smak.

Postat av: Linda

Hahaha, jag var tvungen! Det hela var så sjukt. Den bara stod där. Hahahaha.

2009-05-29 @ 22:22:32
Postat av: Mamma

Heeeeelt underbart, Vi fick oss ett härligt skratt,

2009-05-29 @ 22:54:31
Postat av: Mamma

Glömde...rummen blev jättefina.

2009-05-29 @ 22:55:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback