Kramkalas!

Barnen har börjat krama varandra, vilket är så ofantligt gulligt! Moa vill krama Ted rätt ofta nu, och han är bara jätteglad för uppmärksamheten från hennes sida. :-)







Kanske inte de bästa bilderna, det brukar tyvärr inte bli det när man försöker "catch the Moment", och samtidigt måste kasta sig efter kameran (som självklart ligger i ett annat rum)...


Vi ska för övrigt slopa "dag-nappen" när Ted fyller 4. Vi pratar om det varje dag, och då låter det som att han är rätt ok med det. Vi får  väl se hur det går... Jag har dock hemsk ångest för det, jag vill annars att vi ska komma fram till saker ihop med barnen (så de känner sig delaktiga, och att man inte bara bestämmer över huvudet på dem), men tyvärr verkar detta inte kunna lösas på det sättet.
Ja, jag tror faktiskt att han mkt väl skulle kunna använda napp upp i tonåren annars... :-D

Kommentarer
Postat av: farmor

det är nog dags att ta bort nappen helt och hållet. De flesta barn slutar i treårsåldern. Hälsa Teodor från mig att han ska få en fin bil av mig om han kastar alla nappar.

2009-06-09 @ 19:39:43
Postat av: Johanna

Man kan se det på två sätt tycker jag:

Antingen så slutar man "light" med att bara få ha nappen på natten. Det är snällare mot barnet i stunden, men avvänjningen tar längre tid. Eller så slutar man helt på en gång, vilket säkert är väldigt jobbigt för barnet - men bara en kort period. Det är ju ni som känner honom bäst och vet vilken metod han skulle må bäst av :)

Postat av: Linda

Johanna: ...och eftersom jag är en mespropp så diggar jag lightvarianten bäst. Curlingföräldrarskap -here I come!

2009-06-10 @ 17:45:19
Postat av: farmor

jag hoppas ni inte tycker att jag lägger mig i för mycket. Men när det gäller att sluta med napp finns det bara ett sätt. Det är bara att slänga alla nappar och sluta tvärt. Efter två jobbiga dagar är det över och ni kan känna er nöjda och glada igen.

2009-06-10 @ 17:47:37
Postat av: Linda

Nä då, jag tror att jag kan sortera :-) Om ingen skulle säga något, skulle man ju aldrig lära sig något nytt.

Jag anar att det är som du säger, det är jag som får lite lätt ångest av det bara. Speciellt som Moa fortfarande har napp.

På dagis föreslog de att ta bort nappen under dagarna.

Jag tänker att man kanske kan testa den varianten, och om det inte fungerar, så får vi köra på din variant. Oavsett så ska vi iaf ta tag i nappdelen nu. Men visst är det väl så egentligen att vi får bråka två ggr, istället för en... Jaja, vi får se hur det går.



Nu har vi dessutom börjat träna bort nattblöjan. Första natten är avklarad, och den gick superbra!

2009-06-11 @ 17:19:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback