Saker är inte alltid det man tror

image201

Igår när vi var ute på promenad får jag syn på DEN HÄR! "Mommo, mommo!" ropade jag. Men ingen mormor kom. "Mommo biiiiiiiil!!"försökte jag högt igen och pekade på bilen så att mamma och pappa också kunde se. Men då sa mamma att det inte alls var mormors bil, bara en likadan -fast röd. "Mormor har ju en VIT sån bil" sa mamma. Jaha, där ser man. Och jag som blev så glad...


Förresten! Jag har äntligen förstått att kvinnor är Mamma och män är Pappa. Hur enkelt som helst. Så imorse när vi kom till dagis, var det en Pappa där och lagade staketet som var trasigt. "Pappa, Paaaaappa!!!!" ropade jag åt honom. "Sch, det där är väl inte pappa heller", sa mamma. Va? Jag förstod ingenting. Det var ju HELT KLART en Pappa (jag menar, det var ju ingen Mamma direkt). Vuxna är så konstiga ibland...

Kommentarer
Postat av: Viika

Snubblade in på din blogg och tänkte önska dig en trevlig kväll på samma gång :)

Postat av: Mormor

Va!!! helt fantastiskt att du känner igen modellen på min bil. Jag hade önskat att det var jag som klev ur bilen.Vi måste snart ses igen.

2008-04-26 @ 17:16:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback